Autonómny vlak dokončil prvú cestu po austrálskom vnútrozemí.

0

Preprava nákladu a ťažobné činnosti, pri ktorých vlaky prepravujú ťažké náklady pozdĺž tej istej trasy, sa zdajú byť vysoko potencionálnymi aplikáciami pre autonómne vozidlá. Banský gigant Rio Tinto bol zaneprázdnení skúmaním týchto možností v austrálskom vnútrozemí a teraz dokončil prvú autonómnu nákladnú železničnú trať, keďže hľadá efektívnejšie spôsoby premiestňovania železnej rudy po celej krajine.

Projekt Rio Tinto’s AutoHaul prebieha už od roku 2012 a očakáva sa, že pomôže spoločnosti rozširovať jeho činnosti tým, že vlaky ktoré dopravujú železnú rudu by sa do značnej miery ovládali samé. Spoločnosť má tiež 69 autonómnych nákladných vozidiel, ktoré sú v prevádzke na svojich ťažobných miestach v Pibare, odľahlom regióne severozápadnej Austrálie.

Projekt autonómneho vlaku prebiehal dlhých 5 rokov, narážal však na softvérové chyby, ktoré neustále tlačili projekt späť k úplnému začiatku. Spoločnosť teraz tvrdí, že urobila významný krok vpred a dokončila svoju prvú železnicu na dlhú trasu bez vodiča na palube.

Trasa sa týkala 100 kilometrového úseku púšte medzi Wombat Junction a mestom Paraburdoo. Sledovali ho pracovníci Rio Tinto a miestny železničný bezpečnostný analytik, a to ako v teréne, tak aj v operačnom stredisku v Perthe.

„Tento úspešný pilotný test nás posúva k splneniu nášho cieľa prevádzkovať prvú autonómnu nákladnú diaľkovú železničnú sieť na svete, ktorá prinesie významné výhody pre bezpečnosť a produktivitu pri podnikaní,“ hovorí výkonný riaditeľ Rio Tinto Chris Salsibury.

Spoločnosť dúfa, že v roku 2018 zavedie projekt AutoHaul do plnej prevádzky. V nižšie uvedenom videu si môžete autonómny vlak pozrieť.

Zdroj: newatlas.com
Zdroj videa: https://www.youtube.com/watch?v=pzsr3J-54js

Reklama:
loading...
Share.

O autorovi

Som človek, ktorý tento web založil, a ktorý verí, že vytrvalosťou a tvrdou prácou sa dajú (aj na Slovensku) dosiahnuť veľké veci...

Comments are closed.

Reklama: