Blackhole – PC recenzia

0
Zatiaľ čo celý svet rieši šaty, ktoré menia farbu, som sa ja pustil do hrania novinky od českého vývojárskeho štúdia FiolaSoft. Ich v poradí druhá hra s názvom Blackhole bola vo vývoji viac ako dva roky. Poďme sa teda spoločne pozrieť, či sa oplatilo čakať.
V hre sa stanete súčasťou posádky vesmírnej lode Endera, ktorej úlohou je zatváranie čiernych dier vo vesmíre, čím zachraňujú našu Modrú planétu. Každý člen má svoju významnú funkciu a tá neminie ani vás – stanete sa nosičom kávy. Ako to už však býva, idylku pokazí fakt, že vás posledná čierna diera pohltí a vašu vesmírnu loď rozdrví ju na kusy. Vy sa tak ocitáte na neznámom mieste menom Entita. Vo vraku lode nenájdete nikoho okrem umelej inteligencie Auriel, a tak sa z obyčajného nosiča kávy stáva jediný človek, ktorý môže zachrániť posádku a opraviť loď.
Už v úvode si všimnete, že je vaša postava duchom neprítomná. Nerozpráva a počas animácií, keď sa všetky ostatné postavy hýbu, vy tam len tak bezducho stojíte. Takisto to býva aj v neskorších fázach hry, keď v podstate zachraňujete svet, no nikto si vás okrem Auriel nevšíma. To však až tak veľmi nevadí, je to len taká chybička krásy. Už z trailerov sme vedeli, že hra bude mať aj hlbší príbeh, no aj napriek tomu, že bol príbeh napísaný viac než dobre, nemohol som sa do neho vžiť a prišlo mi to tak, akoby hral druhé husle. Na druhej strane však chápem, že je veľmi ťažké vložiť príbeh do skákačky. Dialógy sa však dali preskakovať, a tak ste z toho mohli mať pokojne klasickú hardcore skákačku.

Vašou úlohou na Entite je zozbierať akýchsi nanobotov, nazývaných selfburny, ktorí dokážu opraviť vašu rozbitú loď. Entita je rozdelená na šesť rozličných sektorov, pričom na konci každého z nich sa dočkáte nejakého boss fightu, ktorý závisí na vašich zručnostiach a načasovaní. Každý zo sektorov má svoje osobité prostredie a v každom máte svojho „protivníka“ – ako lávu, pichliače, elektrinu či padajúce platformy. K ceste k selfburnom vám pomáhajú gravitačné plošiny (ktoré dokážu otočiť celý svet), kladkový systém či trampolíny.
Spočiatku som si myslel, že to bude len hra, čo sa hrá, že je hardcore, no hneď štvrtý level ma vyviedol z omylu. Už v štvrtom leveli sa mi vynorili spomienky na Super Meat Boy a RushBros a poviem vám, že to nie sú dobré spomienky. Po päťdesiatich pokusoch som prišiel na to, ako level dokončiť. Problém je však v tom, že vám nestačí vedieť, ako ho dokončiť. Prichádza na rad realizácia a tu zomriete ešte tak tridsaťkrát a už aj keď sa vám podarí zozbierať všetky selfburny, tak zomriete na ceste von z levelu. Občas sa mi dokonca stalo, že som sa dlhšie zasekol pri samotnom hľadaní levelu.
Level však môžete dokončiť aj bez toho, aby ste vyzbierali všetky selfburny, avšak vaše ego vás nepustí a zaručujem vám, že sa budete snažiť dostať všetky. Aby toho nebolo málo, v každom leveli sa vám počíta čas, ktorý si potom môžete porovnávať s priateľmi. Niektoré pasáže sú až príliš ťažké, čo nepoteší hlavne casual hráčov. Napríklad pri leveli s lávou som strávil neuveriteľne veľa času. Ovládanie je jednoduché a intuitívne, no hru neodporúčam hrať na klávesnici, lebo o ňu dosť pravdepodobne prídete.
Po grafickej stránke nie je čo vytknúť. Celý ten dizajn sa do hry perfektne hodí, všetko je to v takom príjemnom rozprávkovom štýle a samotné sektory vyzerajú úchvatne. Chválim level dizajn, ktorý je premyslený do každého jedného pixlu. Soundtrack k hre je taktiež na vysokej úrovni. Síce to nie je žiadny Hans Zimmer, no do hry sa absolútne hodí a dotvára celkovú atmosféru hry. Čo sa dabingu týka, ten anglický pôsobí v celku profesionálne, avšak ten český je dosť slabý, až na pár výnimiek. Chápem však, že v prípade českého dabingu nejde o profesionálnych dabérov.

Hra Blackhole dokonale reprezentuje svoj žáner a autori na to môžu byť patrične hrdí. Je to zábava, a to je to, čo robí hru hrou. Skvelý soundtrack, pekná grafika a perfektne prepracovaný level dizajn. Odradiť môže akurát tak náročnosť. Jednoznačne zatiaľ najlepšia plošinovka v tomto roku. Upozornenie: Pri pripravovaní tejto recenzie nebolo ublížené žiadnej klávesnici ani gamepadu.

Hra si od nás odnáša hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie hry ďakujeme tvorcovi hry – FiolaSoft.