Guns, Gore & Cannoli – PC recenzia

0

Prohibícia, mafia, podvody, zrady, ľahké ženy, nelegálny alkohol či legendárny Don Corleone. Toto a ešte zopár vecí navyše by mal obsahovať dobrý gangsterský príbeh. S týmto pracovalo aj vývojárske štúdio Crazy Monkey Studios s hrou Guns, Gore & Cannoli, avšak k tomuto konceptu pridali ešte niečo, čo teraz v hernom priemysle veľmi fičí – zombíkov.

V tejto 2D plošinovke sa vžijete do role drsného gangstera Vinnieho Cannoli, ktorý prichádza do fiktívneho mesta Thugtown, kde ma nájsť strateného človeka pre svojho šéfa. Pri vstupe do mesta ho privíta dav nemŕtvych, avšak náš neohrozený hrdina sa výzvy nebojí a svoju úlohu chce dokončiť nech to stojí, čo to stojí. Ako je už pri zombie apokalypse zvykom, hlavnou hrozbou budú gangsteri z inej mafie a armáda. Príbeh nie je až taký podstatný, je tam v podstate len na okrasu, a hra pre jedného hráča nie je až taká zábavná. Príbeh na normálnom stupni náročnosti dohráte tak do šiestich hodín.

ggcrecenzia

Zábavnejšou časťou hry je kooperatívny režim. Ten je dostupný až pre štyroch hráčov, avšak len lokálne, a tak je potrebné vlastniť gamepad alebo viaceré klávesnice. Nakoľko ja osobne som časovo vyťažený, potreboval som kooperačného partnera, ktorý bude dostupný kedykoľvek. Presvedčil som tak svoju šesťročnú neter, nech je mojou parťáčkou. Avšak bolo to oveľa ťažšie, ako som očakával. Trvalo mi pár hodín, pokiaľ som jej vysvetlil, že na nepriateľov strieľame zo zábavy a nie naozaj a že to červené, čo z nich strieka, nie je krv, ale jahodový džús, a že tie zbrane nie sú reálne, ale len umelohmotné. Po dlhých prednáškach o zabíjaní zombíkov prišla prax, avšak opäť som zostal sklamaný, a tak som nakoniec hru dohral sám.

Poteší množstvo nepriateľov a okrem klasických zombíkov uvidíte aj nemŕtvych mäsiarov, pracovníkov v dokoch, prostitútky, policajtov, vojakov, gangsterov, športovcov, potkanov či naštvané manželky. Veľké množstvo zbraní – od klasickej pištole, cez samopal a brokovnice až po plameňomet či elektrickú zbraň. Zbraní je naozaj veľa, problémom však bude munícia, ktorou treba šetriť. Na výber máte štyri stupne náročnosti – ľahká, normálna, ťažká a impossible. Na tom najvyššom stupni je to naozaj hardcore, po viacerých pokusoch som zomrel už v tutoriáli. V hre nenájdeme autoheal ako v dnešných moderných hrách, život si dopĺňate tradičným, talianskym dezertom Cannoli.

ggcrecenzia1

Po vizuálnej stránke naozaj nie je čo vytknúť, grafika je naozaj krásna, všetko je ručne kreslené, a to sedí do prostredia 20. rokov. Občas sa však stáva, hlavne keď je na obrazovke veľa nepriateľov, oheň alebo dážď, že poklesne počet obrázkov za sekundu, no väčšinou to trvá len pár sekúnd. Hudba je akoby vystrihnutá z klasických filmových gangsteriek ako Krstný otec, Mafiáni či Vtedy v Amerike. Dotvára tak atmosféru, je rozmanitá a neopakuje sa tak často.

Hra Guns, Gore & Cannoli zvláda úlohu gangsterskej 2D plošinovky na jednotku. V prvom rade je to obrovská zábava, ktorá zabaví najmä pri hre v kooperačnom režime. Skvelý audiovizuál, zábavné odkazy na mafiánske filmové klasiky a zábavná hrateľnosť. Sklame slabší príbeh, absencia online kooperácie a menšie technické chybičky.

Hra si od nás odnáša hodnotenie: 3/5

Za poskytnutie tohto titulu na recenziu ďakujeme spoločnosti Crazy Monkey Studios.