Ironcast – PC recenzia

0

Ak by som vám položil otázku, kto z vás niekedy vyskúšal hru Candy Crush alebo Bejeweled, väčšina z vás by pravdepodobne zdvihla ruku. Jednoduchý princíp spojenia troch vecí z týchto hier robí zábavu prístupnú pre každú vekovú kategóriu a každý typ človeka. Tohto faktu sa držalo aj vývojárske štúdio Dreadbit, ktoré prišlo na Kickstarter s hrou Ironcast. Kampaň na Kickstartri bola úspešná a vývojári získali potrebných 10-tisíc na dokončenie hry.

Vitajte v steampunkovej, viktoriánskej Británii, ktorá je pod útokom francúzskych vojsk. V boji o Britániu budú  proti sebe stáť bojové stroje – Ironcasty, ktoré vyzerajú tak, akoby boli poskladané zo šrotu a odpadu, ktorý ľudia vyhodili. Tajné informácie tvrdia, že „žabožrúti“ chystajú inváziu o deväť dní a hlavnou obavou by mal byť francúzsky veliteľ René Durant.  Počas deviatich dní budete musieť nazbierať čo najviac skúseností a výbavy, aby ste boli pripravení ubrániť Britániu. Príbeh má vtipné momenty, no, popravde, nie je až taký podstatný, a tak môžete väčšinu textov preskočiť.

Pred začatím hry a vrhnutím sa do akcie máte na výber jedného zo štyroch veliteľov, ktorí sa odomykajú postupne na základe vami dosiahnutého levelu. Nielenže vyzerajú odlišne, no čo je hlavné, každý z nich má iné výhody a nevýhody. To isté platí aj pre samotné Ironcasty, ide tiež o štyri rôzne druhy. Vyberáte podľa svojho štýlu hry, ak používate útočnú taktiku, radšej vyberte stroj s väčším zásobníkom, ak však preferujete obranu, tak bude pre vás lepší stroj s vyšším štítom.

ironcast

Ešte predtým, než sa dostanete k samotnému boju, si musíte vybrať jednu z troch misií. Tie sú rozmiestnené rôzne po mape Británie a líšia sa nielen zadaním, ale aj úrovňou náročnosti. Zadania úloh sú rozličné, niekedy budete musieť zničiť súpera v desiatich ťahoch či pozbierať desať škatúľ munície, a niekedy bude „stačiť“ prežiť šesť ťahov. Ak sa vám to v určených ťahoch nepodarí, nič sa v podstate nedeje, len prichádzate o skúsenosti a o šrot, ktorý v hre slúži ako platidlo. Ak však zomriete, hra pre vás končí a nie je iného návratu do hry ako začatie novej hry. Po každom úmrtí sa vám však zvyšuje globálny level, čo vám odomyká nové vylepšenia a vymoženosti do nových hier. Občas je to frustrujúce, keď hru hráte hodnú chvíľu a váš Ironcast je zničený deň pred príchodom bossa.

Samotné súboje prebiehajú v ťahoch a jednom ťahu môžete z hracieho poľa vyberať trikrát. V hracom poli sa nachádza 36 rôznych políčok, ktoré musíte zbierať. Energia, munícia, body na opravu a cooldown – to všetko musíte zbierať na to, aby ste mohli poraziť svojho súpera. Každá z týchto vecí sa vám ukladá do akéhosi zásobníka, avšak ten je obmedzený na určitý počet. Energiu budete potrebovať pri každej akcii, muníciu pri streľbe, body opravy sa zídu pri poškodení vášho stroja a cooldown zabráni prehriatiu Ironcastu. Spojiť môžete minimálne tri rovnaké veci, no môžete ich kombinovať s tzv. match chainami, ktoré dovolia kombinovať aj rozdielne políčka. Pri bojoch je potrebné používať nejakú taktiku, pretože bezhlavé útočenie vedie väčšinou k smrti.

Svoj level si zvyšujete nielen globálne, ale aj počas momentálnej hry. Každý dosiahnutý level vám umožní vybrať si fajn abilitky, ktoré si môžete dať na svoje zbrane či na brnenie, no stretnete sa aj s pasívnymi abilitami. Za získaný šrot z bojov si môžete nakupovať nové zbrane, motory, brnenia alebo môžete investovať do rozšírenia zdravia či zásobníkov.

ironcast 2

K prvému bossovi sa dostanete približne za 50 minút, no celkový čas hrania sa predĺži o počet vašich úmrtí, a tak pri hre strávite oveľa viac času. Väčšina hier s mechanikou spojenia troch rýchlo prepadne stereotypu, a tak stratí veľké množstvo hráčov. Pri Ironcaste je to však iné. Síce sa môže zdať, že hráte dookola to isté, no stále máte iné podmienky a inak poskladané stroje. Hra je silno návyková a často sa mi stávalo, že som pri hre strávil aj niekoľko hodín počas jedného hrania.

Graficky hra pôsobí jednoducho a aj napriek tomu, že to nie je nič dychberúce, stále to neurazí. Stroje vyzerajú naozaj dobre a totálne zapadajú do steampunku ako takého. Zvuková stránka hry je prispôsobená obdobiu, v ktorom sa hra odohráva. V pozadí počujeme piesne hrané orchestrom, no všetky sú troška upravené, skrátka, aby zapadali. Počas súboja s bossom môžeme v pozadí počuť upravenú verziu hymny Veľkej Británie.

Hra Ironcast je dôkazom, že nie všetky hry, ktoré prejdú Kickstarterom, sú len akýmsi nedokončeným sľubom. Svojou originalitou naozaj prekvapí, gameplayom zabaví na desiatky hodín a audiovizuálom neurazí. Jediné, čo by som autorom odkázal, je, že chcem proste viac! Škoda, že sa v hre nenachádza multiplayer, no to sa môže časom vyriešiť prostredníctvom updatu. Odporúčame takmer všetkými piatimi.

Hra si od nás odnáša hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie tohto titulu na recenziu ďakujeme spoločnosti Ripstone.