Pregnancy – PC recenzia

0

Keď sa mi do rúk dostala hra Pregnancy, absolútne som nevedel, čo očakávať. Spočiatku som sa obával, že pôjde o ďalší nepodarený simulátor typu „I’m a bread“ či „Goat Simulátor“, v ktorom budete simulovať tehotenstvo ženy. Keď som zistil, že ide o interaktívny príbeh, moje obavy neprestávali, práve naopak. Zľakol som sa, že budem musieť hrať hru s romantickým príbehom od Evity U. Ani jedno, ani druhé. Výsledok by som skôr prirovnal k reality šou, ktorá bežala istú dobu na MTV – Tehotné v šestnástich.

Dej hry sa odohráva v Maďarsku, čo je prekvapivé, a to hlavne z toho dôvodu, že tvorca hry je Brazílčan. Hlavnú postavu zohráva štrnásťročné dievča menom Lilla, ktorá z nezistených dôvodov žije so svojou tetou Pankou. Lilla sa dostáva do situácie, keď zistí, že je tehotná. Áno, presne tak, má štrnásť a čoskoro bude mať na krku malé dieťa. Z príbehu radšej nebudem prezrádzať viac, nakoľko by malo ísť o silný príbehový zážitok, a o ten vás ukrátiť rozhodne nechcem.

2015-03-06_00002

Hráč do deja vstupuje ako niečo v Lillinej hlave. Môže to byť svedomie, môže to byť anjel strážny alebo znamenie z vesmíru. To je čisto na vás, ako si to zoberiete. Na jednej strane do deja zasahujete a radíte hlavnej postave, no sú prípady, keď ste len pozorovateľom a všetko, čo sa stane, záleží na Lille. Vašou úlohou je pomôcť Lille spraviť pravdepodobne jedno z najdôležitejších rozhodnutí v jej živote, a to či si dieťa nechať alebo ísť na potrat. V dialógoch sa väčšinou rozhodujete medzi dvomi možnosťami. Každá vaša rada smerom k nej následne smeruje ku konečnému rozhodnutiu, ktoré však musí Lilla urobiť sama.

Hra v podstate funguje ako kniha. V pozadí je obrázok, ktorý sa mení v závislosti na priestore, kde sa nachádzate, a postave, s ktorou sa rozprávate. V popredí máte text, ktorým sa postupne preklikávate a občas urobíte nejaké to rozhodnutie. V pozadí vám hrá celkom pekná hudba, ktorá sa podľa mňa až príliš snaží hrať na city, no to nemusí prekážať každému. Knihu v takejto forme by som privítal, no na hru sa to nehodí. Hrou prejdete maximálne za polhodinu, čo je jeden z hlavných mínusov. Keď už cítite, že sa dostávate do deja, je pred vás predhodený koniec a ten je vyhodnocovaný naozaj hlúpo, no nechcem prezrádzať, nakoľko by som vám ho mohol prezradiť.

Hra Pregnancy, ak to teda môžem nazvať hrou, je polhodinovým zážitkom, ktorý skôr ako hru pripomína prezentáciu v powerpointe s tým, že je do pozadia hodená hudba. Samotný príbeh nie je až taký zlý, no stále je to málo na to, aby zaujal hráčov.

Hra si od nás odnáša hodnotenie: 1,5/5

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme vývojárskemu štúdiu Locomotivah.