Reštaurácie v Nemecku začali účtovať poplatky za nedojedené jedlo na tanieri

0

Viaceré reštaurácie v Nemecku prišli s pomerne neobyčajným doplatkom za objednanú stravu, ktorú musia návštevníci ich zariadení zaplatiť. Teda nie všetci, len tí, ktorí objednané jedlo nezjedia celé a nechávajú zvyšky na tanieri.

Portál Conde Nast Traveler uvádza, že sa jedná o dve japonské reštaurácie a jednu čínsko-mongolsko reštauráciu. Doplatok vychádza zo snahy obmedziť plytvaním jedlom a prinútiť svojich zákazníkov skonzumovať celú porciu objednaného jedla.

Napríklad v reštaurácii Yuoki v meste Stuttgart si budú musieť priplatiť sumu 1€. Podľa vyjadrenia majiteľov reštaurácie, zákazníci bufetu si zvykli brať na taniere zbytočne veľa jedla, ktoré potom aj tak nezjedli a končilo v odpade. Poplatok 1€ by nemal nikoho zruinovať, ale všetci pevne dúfajú, že primä zákazníkov k racionálnejšiemu chovaniu sa.

Zdroj: cntraveler.com

Reklama:
loading...
Share.

O autorovi

Som človek, ktorý tento web založil, a ktorý verí, že vytrvalosťou a tvrdou prácou sa dajú (aj na Slovensku) dosiahnuť veľké veci...

Komentuj

Mohlo by ťa zaujímať

Vynález z čias ZSSR

Spravte si chvíľku a popremýšľajte o spojení kolesa a gumy na pneumatiky. Bez tohto spojenia by sme neboli schopní fungovať v každodennom živote, a skúste uhádnuť či mohli inžinieri vymyslieť ešte niečo lepšie. Ak ste si v duchu odpovedali „Áno“, urobili ste správne. Počas prvej svetovej vojny, Briti vynašli tank osadený na podvozku traktora, ktorý používal na svoj pohyb pásy. Američania mali počas invázie v Normandii niečo ako pristávacie člny a potom zasa Briti vynašli vznášadlo, ktoré sa mohlo spustiť na vodu a pohybovať tiež po súši. Ale Rusi, mali vždy tendenciu stavať oveľa zvláštnejšie stroje. A verte tomu, že žiadny z obojživelných vozidiel uvedených vyššie sa nevyrovná tomu čo vynašli Rusi. Počas sovietskej éry pred pádom železnej opony, ZSSR potreboval špeciálne vozidlo na vyzdvihnutie astronautov a/alebo ich vesmírnej kapsule, ktoré často pristáli v neprístupnom teréne bez akejkoľvek infraštruktúry. Použitie tankov neprichádzalo do úvahy, pretože mali obmedzenú kapacitu a taktiež mohlo dôjsť k poškodeniu ich pásov. Vznášadlo by taktiež nefungovalo, pretože sa pri presune po zarastenom povrchu mohli poškodiť citlivé časti tohto prostriedku. Riešenie prišlo zo spoločnosti s názvom ZIL, ktorá sa zaoberala výrobou nákladných a osobných obrnených aut či dokonca luxusných limuzín pre hlavy štátov. Namiesto kolies malo toto vozidlo dve veľké nádrže na oboch stranách s mohutným závitom na nich. Princíp pohonu je rovnaký ako u lodnej skrutky - otáčaním skrutky tlačí vozidlo dopredu. Nádrže sa otáčali v opačných smeroch, aby na seba vzájomne pôsobili ich bočné sily a vytvorili priamy pohyb vpred. Samozrejmosťou bol ich samostatný pohyb, nezávisle na sebe ako je to pri tankoch. http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/zil-amphibious-screw-vehicles-a-cool-soviet-era-invention-79250_2.jpg http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/zil-amphibious-screw-vehicles-a-cool-soviet-era-invention-79250_4.jpg Zdroj: autoevolution.com