Sherlock Holmes: Crimes and Punishments – PS4 recenzia

0
Legendárny detektív Sherlock Holmes je späť! O jeho znovuzrodenie sa postaralo herné vývojárske štúdio Frogwares, ktoré tak urobilo pod vydavateľským palcom spoločnosti Focus Home Interactive. Ako teda dopadol návrat slávneho detektíva na hernú scénu v titule Sherlock Holmes: Crimes and Punishments?
Všetko sa to začne počas jedného obyčajného dňa, keď si detektív Sherlock Holmes precvičuje streľbu naslepo vo svojom byte na adrese 221b Baker Street v Londýne. Idylku obyčajného dňa prekazí inšpektor Lestrade, ktorý opäť potrebuje pomoc s prípadom. Sherlock takúto príležitosť zahodiť nemôže, a tak sa so svojím kolegom a priateľom doktorom Watsonom vydáva na miesto činu, kde na vás čakajú svedkovia a stopy.V hre na vás čaká šesť prípadov, ktoré spolu nesúvisia, a tak vám hra v podstate ponúka šesť osobitných epizód. Nejde však len o vyšetrovanie vrážd, ale budete musieť napríklad vyšetriť aj prípad zmiznutého vlaku či krádež vzácnych kvetov. Každý prípad vám zaberie maximálne dve hodiny hrania, avšak každý z nich môžete opakovať viackrát, aby ste mohli vidieť rozličné konce. Dostávame sa k novinke, ktorá v tejto hernej sérii doposiaľ chýbala. V rámci možností máte otvorený svet, a tak sa môže stať, že ak nepozbierate všetky potrebné dôkazy, nemusíte sa dostať k správnemu záveru. Každý prípad má niekoľko možných koncov (od troch do piatich) a na konci každého z nich je pred vás položená morálna otázka a vy sa následne rozhodujete medzi dvoma možnosťami. Buď vinníka pošlete za mreže, alebo sa nad ním zľutujete a pomôžete mu zmiznúť.
Stretnete sa so známymi postavami ako Dr. Watson, Sherlockov brat Mycroft či slečna Hudsonová. Dabing hlavných postáv sa nezmenil, a tak si hráči predchádzajúcich dielov prídu na svoje. Celkovo je však dabing na dobrej úrovni, a to nielen pri hlavných, ale aj vedľajších postavách. Osobne sa mi páči, že sa mení aj prízvuk postáv v závislosti na tom, z akej časti Londýna pochádzajú, čo takmer dokonale dokresľuje atmosféru. Dôležitou časťou adventúr sú aj dialógy, ktoré sú v tomto titule napísané veľmi zaujímavo. Hudba v pozadí síce nie je až taká výrazná, ale mení sa pomerne často, a tak vás nebude otravovať. Graficky hra vyzerá veľmi pekne, nakoľko využíva Unreal Engine 3. Vizuálna stránka interiérov je prepracovaná do detailov, no nezaostáva ani exteriér. Tváre hlavných postáv sú tiež pekné, avšak pokiaľ ide o vedľajšie postavy, nie sú až také prepracované. Na konzole PlayStation 4 občas bolo treba počkať na to, aby sa textúry načítali a až potom boli ostré.Pri vypočúvaní si môžete urobiť obraz o človeku aj bez toho, aby ste s ním prehovorili. Veľa toho povie oblečenie, náhrdelník, jazvy či tetovania. Vypočúvanie prebieha klasicky – vyberiete otázku, vypočúvaný človek odpovedá. Sherlock má však schopnosť zistiť, kedy vypočúvaný klame. Lož však musíte podložiť nejakým dôkazom. Tam máte na výber vždy niekoľko možností, no ak sa pomýlite, nič sa nedeje. Hra vám oznámi, že ste sa mýlili a vráti čas späť a vy môžete odpovedať znova. Je škoda, že vás hra nijako nepotrestá, keď sa pomýlite a, naopak, nijak neodmení, keď ste vybrali správnu vec. Počas hrania sa budete stretávať s rôznymi minihrami, hádankami a natrafíte aj na nejaké to puzzle. Všetky tieto veci sa však dajú preskočiť, a tak nepredstavujú takmer žiadnu výzvu.
Hlavnou schopnosťou detektíva Sherlocka Holmesa je, samozrejme, dedukcia, sprevádzaná Sherlockovým špeciálnym zmyslom. Dôkazy sa ukladajú do Sherlockovho mozgu prostredníctvom akýchsi neurónov, ktoré postupne spájate až do momentu, keď sa vytvorí finálna dedukcia. Niekedy si môžete vybrať medzi viacerými myšlienkami Sherlocka, a tak sa môžu vytvárať rôzne konce prípadov. Sherlockov špeciálny zmysel pôsobí ako orlí pohľad v sérii Assassin´s Creed. Všetko zbledne a predmety, s ktorými môžete interagovať, sa rozsvietia. Odhalí však aj veci, ktoré nie sú voľným okom viditeľné, ako napríklad zotretá mláka krvi.Počas niektorých prípadov budete musieť získať informácie inkognito, a tak budete musieť využiť šatník, keď sa budete prezliekať za zlodeja či námorníka. Dva prípady dokonca vyžadujú pomoc Sherlockovho štvornohého priateľa Tobyho, ktorý využíva pachové stopy. Hranie za Tobyho je úplne rovnaké ako hranie za hlavnú postavu. Síce nepochopiteľne dokáže otvárať dvere, avšak to je len maličkosť. Oproti minulému dielu zmizla kamera klasickej point & click adventúry, a tak môžete prepínať len medzi pohľadom z tretej a prvej osoby. Nudné načítavacie obrazovky nahradila jazda kočom, kde si Sherlock číta knihu Zločin a trest od Dostojevského, ktorá je v hre používaná dosť často. Počas jazdy môžete riešiť dedukciu a prezerať si nazbierané dôkazy, avšak občas sú až veľmi dlhé.Celkovo by som povedal, že je Sherlock Holmes: Crimes and Punishments zatiaľ najlepšou hrou, v ktorej sa objavil legendárny Sherlock Holmes. Je to taký mix všetkého dobrého, avšak náročnosť hry by mohla byť trošku vyššia. Kvalitné prípady, dobré vizuálne spracovanie a výborne zvládnutý dabing.

Hra si od nás odnáša hodnotenie: 4/5