Sieť predajní John Lewis opúšťajú rozhorčení zákazníci po tom, čo uvideli ich unisex detskú kolekciu šiat

0

V dnešnom svete sa skutočne nedá vyhovieť každému. Z jednej strany neustále počúvame kritiku na príliš sexisticky orientované oblečenie, ktoré viac odhaľuje ako zahaľuje a keď sa niekto pokúsi o nápravu, aj tak si za to vyslúži vlnu kritiky.

Britská sieť predajní John Lewis si vyslúžila vlnu kritiky od pobúrených zákazníkov, ktorým sa nepáči ich nová kolekcia oblečenia pre deti. Problémom je, že dizajnéri ju navrhli v štýle „unisex“, teda vhodnú pre malé dievčatá a rovnako aj chlapcov.

Na oblečení sa namiesto tradičného označenia „boys“ alebo „girls“ nachádzajú štítky s textom „boys and girls“ alebo „girls and boys“. Tento druh označenia sa pritom týka šiat pre vekové kategórie od novorodeniatok až po 14-ročné deti. Hovorca obchodnej siete uviedol, že sú si vedomí verejnej diskusie, ktorú toto označenie vyvolalo.

„Našim cieľom nie je posilňovať boj o rodovú rovnosť. Namiesto toho sme chceli poskytnúť väčší výber pre našich zákazníkov, aby si rodičia alebo deti mohli vybrať, čo si oblečú,“ uvádza sa vo vyjadrení obchodného domu. To však nič nemení na skutočnosti, že viacerí rozhorčení zákazníci túto taktiku odmietajú.

 

Zdroj: dailymail.co.uk

Share.

O autorovi

Som človek, ktorý tento web založil, a ktorý verí, že vytrvalosťou a tvrdou prácou sa dajú (aj na Slovensku) dosiahnuť veľké veci...

Komentuj