The Book of Unwritten Tales 2 – PC recenzia

0

Kde bolo tam bolo, za 7 horami 7 dolami, bola raz jedna adventúra, ktorá sa nebála robiť si srandu zo seba a z ostatných popkultúrnych diel. Legenda hovorí o bájnom vývojárskom štúdiu KING Art, ktoré sa aj v dobe veľkej krízy point and click adventúr púšťa do takejto veľkej hry.

Robiť klasickú point and click adventúru je v tejto dobe naozaj riskantné. Publikum na tento žáner už zanevrelo, na čo hneď reagoval aj trh. Len ťažko sa mi spomína na nejakú dobrú adventúru z minulých rokov. The Book of Unwritten Tales 2 však nestavia na klasickom príbehu, ale práve na humore, satire, narážok a irónii.

Už tutoriál vám ukáže, že to hra naozaj nemyslí vážne. Ten je totiž akoby vystrihnutý z intra k známemu a obľúbenému seriálu Game of Thrones. Takto sa to nesie celou hrou. Meč z Minecraftu, nespočetne veľa narážok a vtipov na sériu Harryho Pottera či moment, keď vám vedľajšia postava kladie tie isté hádanky, ktoré kládol Glum Bilbovi vo filme Hobbit. Čím viac týchto popkultúrnych diel poznáte, tým väčšiu zábavu budete mať.

123

Príbeh sa odohráva v rámci štyroch postáv. Tehotná elfka Ivo, nie veľmi šikovný čarodejník – trpaslík Wilbur, dobrodruh Nate a jeho spoločník Critter. Ivo má problémy so svojou matkou, no musí zistiť, kto je otcom jej očakávaného dieťaťa. Wilbur práve dostal prácu učiteľa mágie, avšak jeho žiaci toho o mágii vedia oveľa viac ako on, a Nate s jeho spoločníkom Critterom sa dostali do vážneho problému s Červeným Pirátom. Ich príbehy sa často spájajú a rozpájajú, dokonca v niektorých častiach ovládate viacerých z nich. Hru by ste mali dokončiť v rozmedzí 15 až 20 hodín, čo je v tejto dobe oproti ostatným hrám nadpriemer.

Hádanky nie sú až také náročné a zapadajú do tohto humorného štýlu, takže sa na nich často aj zasmejete. Občas som síce musel nazrieť do návodu, no nikdy to nebol dlhší zásek. Väčšinou je to niečo v štýle – namiešaj drink či poskladaj veci do určitého poradia. Gameplay oživujú aj občasné minihry ako pästný súboj pod vplyvom rumu, kde sa musíte myš presunúť na určitú časť obrazovky v určitom čase, či klasický kockový poker, čo je skôr o šťastí.

Občas mi robil problémy inventár, ale to len v prípadoch, keď bol preplnený, čo sa nestávalo až tak často. Keď ste mali viacero vecí, bol strašne neprehľadný a nedalo sa v ňom veľmi zorientovať. Zasekávanie postáv a hľadanie správnej cesty ma rozčuľovalo asi najviac. Niekedy sa totiž stávalo, že ste klikli na objekt a vaša postava sa riadila heslom – „naokolo je to bližšie“. V horších prípadoch sa stávalo, že sa vaša postava točila na mieste a nedalo sa s ňou pohnúť ďalej. Na takýchto menších bugov som narazil viackrát a občas som musel hru znova hrať od poslednej uloženej pozície.

1234

Celá hra pôsobí rozprávkovo, čomu sa muselo prispôsobiť aj grafické spracovanie. Grafika je pekná a niektoré scenérie vyrážajú dych. Autori sa naozaj trafili, tento štýl hre naozaj sedí. Animácie síce občas nevyzerajú veľmi vábne a pôsobia nevyhladene, no to sa dá odpustiť. Po hudobnej stránke nie je čo vytknúť. Hudbu pre hru nahral orchester a musím povedať, znie naozaj pompézne. Trošku mi však prekážala melódia v hlavnom menu, ktorá bola krátka, a tak sa musela neustále opakovať. Dabing postáv je na naozaj vysokej úrovni, a to aj napriek tomu, že je hra robená primárne po nemecky. Autorom sa podarilo do hry pritiahnuť známe mená, ako napríklad Doug Cockle, ktorý dabuje Geralta v sérii Zaklínač.

Hra The Book of Unwritten Tales 2 je klasickou point and click adventúrou s neobyčajným a naozaj podareným humorom. Zaujímavý príbeh, skvelé audiovizuálne spracovanie a originálny prístup robí z tejto hry jednu z najlepších point and click adventúr za posledné roky. Dúfam, že sa tento žáner v najbližšej dobe rozrastie o viaceré takéto dobré tituly.

Hra si od nás odnáša hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme vývojárskemu štúdiu KING Art.