The Incredible Adventures of VanHelsing III – PC recenzia

0

Charizmatický lovec monštier spoločne so svojou spoločníčkou zo záhrobia je späť. Vývojári z NeocoreGames nás aj tento rok poctili pravidelnou dávkou hack’n’slash hrateľnosti v atraktívnej Borgove. Podarilo sa tvorcom udržať pozornosť fanúšikov akčných RPG aj do tretice, alebo nám ponúkli iba nastavovanú kašu?

Do steampunku ladenú Borgovu patálie neopúšťajú ani tento raz. VanHelsinga Lady Katarina sa po tom, ako v predchádzajúcich dieloch porazili profesora Fulmigatiho a generála Harkera, tentokrát postavia bývalému spojencovi s tajomným menom PrisonerSeven, ktorý ich nehanebne zradil. V Borgove po ukradnutí nesmierne cenného artefaktu rozpútal peklo a bude (ako inak, kto iný by to urobil, ak nie hráč) iba na vás, aby ste ho zastavili.

Fanúšikov, ktorí si od prvej časti poctivo „pestovali“ svoju postavu, zarmúti hlavne nemožnosť importovať ju aj do trojky. Ak už však vyťahujete vidly, prípadne tanky a chystáte protestný pochod do Budapešť, môžete ich odložiť. Vývojári sa totiž rozhodli pre zmenu, keď namiesto troch povolaní hráčom umožnili vybrať si až zo šiestich, pričom každá z nich ponúka úplne iný zážitok. My sme titul prechádzali v koži Protectora, statného bojovníka v masívnom brnení, ktorého špecialitou bolo okrem silného boja zblízka aj blokovanie nepriateľských útokov s pomocou štítu. Energiu získanú z týchto útokov následne môžete použiť buď ako protiútok pôsobiaci normálnu škodu viacerým súperom, alebo masívnu jednému enemákovi.

2015-06-09_00002

Nie je však všetko zlato, čo sa blyští. Autori totiž rozdelenie herných povolaní poňali trochu šlendriánsky, keďže namiesto vymýšľania nových skillov iba prerozdelili tie staré. Strom schopností sa tak výrazne okresal, pretože pri každej postave ponúkne iba osem skillov a osem aur, pričom triky absolútne zmizli. Ak chceli tvorcovia docieliť väčšiu variabilitu, nepodarilo sa im to – namiesto mixovania skillov ako v predchádzajúcich dieloch sme poriadne obmedzení. Vývoj postavy je navyše obmedzený iba na úroveň 30, pričom v prípade Lady Katariny je to dokonca iba úroveň 25. Ľahko sa tak stane, že už nejakú tú hodinu pred koncom hry zostanete bez možnosti levelovať, čo je v prípade akčného RPG vcelku výrazný problém.

Zmeny sa dotkli aj spomenutej Lady Katariny. Zatiaľ čo doteraz sa o použiteľné predmety delila s Van Helsingom, tentokrát má vlastné zbrane a brnenie a spoločná ostáva iba bižutéria ako prstene a prívesky. Menšieho faceliftu sa dočkal aj jej strom schopností, sú to však iba jemné kozmetické úpravy. Našej spoločníčke s britkým jazykom a humornými poznámkami môžeme opäť nastaviť, ako sa má správiť – či bude bojovať zblízka, z diaľky alebo pôsobiť v spektrálnej podobe ako podpora VanHelsingových schopností. V Incredible Adventures of Van Helsing III sa navyše konečne dozvieme viac o minulosti Katariny, zmeráme si sily s jedným z jej blízkych príbuzných a pobaví vás aj jeden naozaj vtipný easteregg.

Skrytých vecí a eastereggov je však v hre pomenej, čo súvisí aj s kratšou hernou dobou – zatiaľ čo jednotka aj dvojka ponúkli približne 12 až 16 hodín hrateľnosti, tentokrát sa číslo ledva vyšplhalo na deväť, aj to so splnením hádam všetkých bočných questov, ktorých je pramálo. Naozaj to vyzerá, akoby to chlapci a dievčatá z Neocore chceli mať už všetko za sebou. Odrazilo sa to aj na nemastnej, neslanej hlavnej príbehovej linke, ktorá pôsobí uponáhľaným dojmom a vôbec nevyzerá ako grandiózny finiš zaujímavej série. Z biedy ho vyťahuje stále vynikajúci dabing a opäť aj podpichovanie medzi dvomi hlavnými aktérmi, hoci aj toho si neužijeme až tak veľa ako kedysi.

2015-06-10_00047

Ak ste sa opäť tešili na vraždenie príšer v steampunkovom prostredí, budeme vás musieť sklamať, pretože v treťom dieli sa hra odohráva v klasickejšie ladených fantasy prostrediach. Séria sa tým pádom pripravuje o jeden zo svojich najväčších trumfov a špecifických znakov, avšak musíme priznať, že sa tak vyhýba stereotypu. Prostredia sa totiž rýchlo menia, sú graficky riadne odlíšené a nestane sa, že by ste sa nudili kvôli fádnej faune a flóre. Nudiť sa možno budete kvôli samotnej hre – niekedy sa nám totiž stalo, že titul na nás iba chrĺilstále rovnaké masy nepriateľov bez nejakého iného obsahu. Vieme, ide o hack’n’slash RPG, ale aj tie musia byť obohatené o čosi naviac, inak vás masové hrdúsenie nepriateľov dlho baviť nebude.

Slabučký je aj záver, vyvrcholenie hry. Finálni bossovia v jednotke aj dvojke boli zaujímaví a bitky veľkolepé, tuto však máte vystarané za pár minút. Titul je navyše oproti druhému dielu na obtiažnosti Normal jednoduchší, a to aj napriek tomu, že vývojári obmedzili používanie liečivých lektvarov časovým limitom, a tak nemôžete do seba liať jeden potion za druhým. Pár sekúnd po každej bitke automaticky sa však doplní vaše zdravie na maximu, čo už za výraznú pomoc môžeme považovať. Na fórach sa ale hráči sťažovali na obrovský skok medzi obtiažnosťami Normal a Hard a množstvo bugov, ktoré tak nejak k sérii (žiaľ) už patria. Pochvalu si ale klasicky zaslúžia grafika a hudobná stránka, ktorá krásne podfarbuje atmosféru.

Za úplnú zbytočnosť považujeme odbojové misie a towerdefense minihru, ktorým chýba nejaký hlbší zmysel. Ak ich totiž nesplníte, hra vás nijak nepostihuje. Ďalšie z vylepšení z dvojky, ktorým bola príšera chiméra s možnosťou na pár desiatok sekúnd bojovať po vašom boku, je taktiež preč. Ostala jej iba možnosť chodiť na výpravy do sveta a prinášať odtiaľto zlato a nejaké tie predmety, ktoré v drvivej väčšine prípadov iba obratom predáte u obchodníka.

The Incredible Adventures of Van Helsing III je diskutabilné dielo. S menšími výhradami ho môžeme odporučiť fanúšikom predchádzajúcich častí (cenovka je v tomto prípade znížená o 10% na slušných 10 eur), ak však máte k dispozícii čosi lepšie, vynechaním tretieho Van Helsinga o nič neprídete.

Hra si od nás odnáša hodnotenie: 2,5/5

Za poskytnutie tohto titulu na recenziu ďakujeme spoločnosti NeocoreGames.