Zostaňte fit aj cez jeseň a vyhnite sa sezónnemu priberaniu

0

Teplota klesá a deň už nie je taký dlhý. Trávime viac času vnútri, čo znamená, že zmena ročného obdobia z leta na jeseň prináša stres a zaneprázdnenosť, čo posúva zdravú stravu a cvičenie na zadné priečky priorít. Uspokojíme sa nepremysleným jedením teplých a sladších jedál, čím sa spustí jesenné priberanie.

Pri výskumoch zistili, že september je „druhý najtučnejší mesiac v roku“. Ľudia, ktorí držali v júni diétu kvôli letu, naberú v septembri minimálne dve kilá naspäť. Sue Rose, odborníčka na výživu a autorka e-knihy Získaj svoje najlepšie telo – jednoduchým spôsobom!, tvrdí, že zmeny ročného obdobia majú významný vplyv na naše telo.

„September je chladnejší, slnko zapadá o niekoľko hodín skôr a zvyšuje sa nám apetít. Telo sa musí viac snažiť, aby si udržalo teplotu, takže sme častejšie hladní. Telo si taktiež uvedomuje, že prichádza zima a tak si začne robiť zásoby tuku,“ povedala Rose pre Medical Dayli.

Nepodliehajte chladnejšiemu počasiu a sviatkom. Porazte tuk a zostaňte fit aj cez jeseň vďaka týmto piatim radám.

ZVOĽTE ZDRAVŠIU ALTERNATÍVU SLADKOSTÍ A NÁPOJOV

Jeseň je synonymum pre jablčné a tekvicové dobroty. Koláče, ovocné torty, chrumky a tak ďalej…Presladené nápoje ako napríklad tekvicové laté alebo jablčný mušt sú taktiež špecialitou tohto ročného obdobia. Hoci sú tieto nápoje teplé, obsahujú veľké množstvo kalórií a vôbec nie sú sýte. K tejto téme sa vyjadrila aj Edwina Clark, dietologička a riaditeľka Výživy a Welnessu na Yummly.

Edwina odporúča tieto zdravé alternatívy:

Pečené jablká s vanilkovým jogurtom a škoricou, posypaný granolou

Pečená tekvica so škoricou a muškátovým orieškom, vanilkový jogurt a grahamová strúhanka

Jabĺčkový čaj a rôzne bylinkové čaje

MENŠÍ TANIER

Výskumy potvrdzujú, že ak prejdeme na jedenie z malých tanierov, začneme jesť menej. Zmenšenie taniera viedlo k 30% poklesu objemu zjedeného jedla

Clark odporúča naplniť si tanier zelenými potravinami.

“Naplňte polovicu svojho taniera zeleňou. Zelenina má málo kalórií a obsahuje veľa zdraviu prospešných látok. Druhú polovicu taniera naplňte proteínmi (hydina bez kože, ryby, strukoviny, tofu…) a celozrnnými karbohydrátmi (celozrnný chlieb/cestoviny, quinoa, divoká ryža, sladké zemiaky…).“

Týchto 5 tipov na chudnutie vám pomôže zostať fit aj cez jeseň.

PITE Z VYSOKÝCH,ÚZKYCH POHÁROV

Malé a široké poháre vedú k preliatiu sa kalóriami. Štúdie potvrdili, že ľudia nalievajú o 30% viac tekutín do malých pohárov v porovnaní s vysokými pohármi s tým istým obsahom, pričom preceňujú to, koľko si skutočne nalejú.

DO KAŽDÉHO JEDLA PRIDAJTE PROTEÍNY

Proteíny vyžadujú viac energie na strávenie ako iné makro živiny a poskytujú dlhší pocit plnosti, zatiaľ čo sa starajú o vytváranie svalov. Podľa Dr. Megan Khmelev, certifikovanej internistky, sú proteíny kľúčom k sýtosti.

“Viac proteínov sa premení na viac svalov, ktoré zabezpečia lepší metabolizmus,“ povedala Khmelev pre Medical Daily.

Zdravé proteíny obsahujú: ryby, mäkkýše, hydina bez kože, strukoviny, tofu, vajíčka, oriešky a tempeh.

JEDZTE RAŇAJKY

Raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Je však typické, že sa vzdáte raňajok a „šetríte sa“ na prijímanie kalórií v neskorších častiach dňa. Pri takomto zvyku prichádza jedno varovanie. Ľudia zjedia oveľa viac, keď sú hladní, a potom nedokážu odhadnúť, kedy majú dosť.

“V Spojených štátoch je zlozvykom dať si najväčšiu porciu jedla večer. Začiatok dňa je len prebudenie sa a vykonávanie činností, pri ktorých spaľujú kalórie. Kalórie by sme však mali prijať hlavne na začiatku dňa, nie na jeho konci. Raňajky sú vynikajúcim štartom dňa,“ tvrdí Khmelev.

Vynechávanie raňajok vedie ku kompenzácií príjmu jedla v nočných hodinách, kedy sa nesústredíte na výživovú hodnotu potravín a zbytočne sa prejedáte.

Ak si medzi hlavnými jedlami zobnete nejakú maličkosť, udržíte svoj hlad na uzde a vyhnete sa nadmernému prejedaniu.

Zdroj: medicaldaily.com

Share.

O autorovi

Komentuj