5 tipov, ako sa pripraviť na jar

0
502
Maska podporí regeneračné procesy
Maska podporí regeneračné procesy

Na jar, keď sa príroda prebúdza a všetko okolo sa aktualizuje, chceme vyzerať obzvlášť krásne a štíhle. Ak ste počas zimy sledovali svoju správnu výživu, starali ste sa o svoju pokožku a ochránili ju pred negatívnymi vplyvmi prostredia, nezabudli ste ani na svoje vlasy a pás, bude vaša snaha „prehupnúť“ do nového ročného obdobia oveľa jednoduchšia.

Nádej na dokonalosť však majú aj tí, ktorí na seba toľko času už možno nemali a v dôsledku vyčerpania vitamínov v tele a nahromadenej únavy v zime sa všetko negatívne odzrkadlilo na ich zovňajšku. Pre rýchlu zmenu stačí urobiť 5 jednoduchých krokov.

1. Začnite čím skôr

Aby ste sa skutočne pripravili na jar, musíte začať už teraz, obohatiť svoju obvyklú stravu čo najväčším počtom vitamínov vo forme prírodných produktov: šaláty, bobule a čerstvé ovocie, všetky druhy zeleniny či iné zdravé dobroty. Vynikajúcim zdrojom vitamínov a minerálov dostupných po celý rok sú aj sušené ovocie, predovšetkým sušené marhule, hrozienka, figy alebo banány.

Hrsť týchto prírodných sladkostí denne môže výrazne zvýšiť vašu imunitu a pocit bdelosti, vďaka čomu budete plní sily a energie. Dobrých tipov, ako prekonať jarnú únavu je ale samozrejme viac.

2. Skúste bylinky

Namiesto klasického ovocného čaju si môžete pripraviť bylinnú infúziu zo zmesi nasledujúcich bylín: oregano, mäta, tymián, ríbezle a medovka s citrónom. Tieto bylinky nielen obnovujú vitalitu a dobrú náladu, ale tiež čistia telo a tým aj pokožku. Staršie ženy budú mať zas dobrý úžitok z čaju šalvie, lipy alebo nechtíka.

Odvar bylín by ste mali piť na lačný žalúdok, v malých dúškoch a bez klasického cukru. Do ktoréhokoľvek z týchto odvarov môžete podľa chuti pridať citrónovú šťavu, šípkový sirup alebo kvalitný med.

3. Doprajte si kúpele

Pre pocit ľahkosti v tele budú užitočné liečivé kúpele z morskej soli a borovicového extraktu. Nemali by byť horúce (nie viac ako 35 stupňov) a nie príliš dlhé, maximálne 10 minút, aby vyživovali pokožku potrebnými látkami a podporovali živosť celého tela.

Ak si nemôžete doma dopriať ten pravý luxus kúpeľov, vyberte si niektoré z tých, ktoré majú svoje vzácne minerálne pramene vody, vďaka ktorým sa dostanete vy a vaše telo do tej správnej polohy veľmi rýchlo.

4. Urobte si masku na tvár

Osobitnú starostlivosť počas tohto obdobia si vyžaduje pleť tváre. Masky pomôžu zlepšiť jej stav a aktivovať prirodzené regeneračné procesy. Musíte ich ale aplikovať 2-3 krát týždenne, najlepšie večer.

Najjednoduchšia je napríklad maska ​​zo zmesi jemne nastrúhanej mrkvy a jabĺk. Mrkva sa ale pridáva vo veľmi malom množstve, aby sa zabránilo príliš intenzívnemu odtieňu tváre.

Maska vyrobená z 1 plátku pomaranča a 1 lyžice čerstvého tvarohu s obsahom tuku najmenej 9 % vás osvieži a omladí tiež. Užitočné je aj trenie tváre citrónovou šťavou. Kvôli ľahkému použitiu ju môžete zmraziť vo forme kociek ľadu.

Relaxačnú masku odporúčame urobiť raz týždenne aj z tejto zbierky bylín: sušeného harmančeka 2 ČL, lipového kvetu 2 ČL, levandule 2ČL, šalvie 1ČL.

Všetko zmiešajte, nalejte vriacu vodu, držte pod vekom tak, aby tráva bola naparená. Teplú, nie vriacu masku aplikujte na tvár, vyhnite sa oblastiam pod očami, zakryte tvár mäkkou bavlnenou utierkou nechajte ju pôsobiť 20 minút. Nakoniec odstráňte masku teplou vodou.

5. Prejdite na zdravšiu stravu a pohyb

Na konci zimy si zrazu všimneme, že pohoda zimných večerov zanechala na našom tele stopy v podobe usadeného tuku. Čo robiť, aby sa telo dostalo do svojej pôvodnej formy a harmónie?

Prvý odsek tohto článku časť odpovede na túto otázku už obsahuje – prejsť na zdravšiu stravu s vysokým obsahom vitamínov, minerálov a užitočných vecí, začať podporovať imunitný systém a prirodzené metabolické procesy.

Druhá časť sa spolieha výlučne na fyzickú aktivitu. Cvičte doma alebo v telocvični pod dohľadom inštruktora, behajte alebo vyskúšajte jogu – hlavnou vecou je robiť vaše obľúbené fyzické aktivity 2-3 krát týždenne.

Zdroj obrázka: Subbotina Anna/Shutterstock.com